اگر میخواهید هنگام جستجو در گوگل روی ماه سایت خود را در گوگل ببینید تنها چیزی که شما را به خواسته تان میرساند  سئو اصولی و صحیح سایت است.

چراکه باعث پیدا شدن سایت در جستجوها در گوگل و سایر موتور های جستجو می گردد و بهترین ، زیباترین و ارزشمند ترین سایت های اینترنتی درصورتی که بازدیدی نداشته باشند مانند این است که اصلا وجود ندارند!

 

یک سئو کار عاقل با بالغ ! چه می کند؟

 

در راه سئو یک سایت برای گرفتن جایگاه بالاتر در گوگل ، راهکار های زیادی وجود دارد و موارد مختلفی باید رعایت گردد.

اما اگر قرار باشد تنها یکی از راه کار ها برای بهبود رتبه استفاده شود ، یک سئو کار عاقل و بالغ!  تولید محتوا را انتخاب می کند. چرا که این مورد بیشترین موردی است که خود گوگل بر روی آن تاکید کرده و ذکر کرده که برای گرفتن رتبه های بهتر باید تولید محتوای اصولی و با کیفیت را شروع کنید.

بنابراین تمامی افرادی که قصد دارند در seo  سایت موفق باشند باید محتوایی را تولید کنند که در یک کلمه : “ارزشمند” باشد!

تولید محتوای گوگل پسند

 

اما تولید محتوای با کیفیت و گوگل پسند چگونه صورت می گیرد؟ در ادامه چند مورد از مهم ترین نکات برای ساخت محتوای ارزشمند را توضیح می دهیم  و بعد از خصوصیات یک محتوای seo شده را ذکر می کنیم.

 

مرحله اول: انتخاب موضوع

طبیعتا موضوع باید مخاطبانی داشته باشد و عده ای از افراد وجود داشته باشند که خواندن و مشاهده چنین محتوایی برای آنها مهم و مفید باشد. این موضوع هرچند از نظر تکنیکی و  به طور مستقیم در seo سایت نقشی ندارد اما بسیار مهم است چراکه در این صورت محتوای ارزشمند شما بازدید زیادی را به همراه خواهد داشت و از این طریق از دید گوگل ارزشمند تلقی می گردد. ( برخورد کاربران و واکنش آنها به مطلب شما یکی از سیگنال های مهم گوگل برای رتبه بندی است.)

 

مرحله دوم: تولید محتوا

بعد از انتخاب موضوع باید خود را جای مخاطب گذاشته و تصمیم بگیرد کدام نوع از محتوا می تواند برای مخاطب مفید تر و جذاب تر باشد. باید متن نوشته خود را جذاب و قابل فهم بنویسید و برای بالارفتن کیفیت و کسب رتبه در گوگل در این مرحله نکات زیر را رعایت کنید:

محتوای خود را از نظر سایز به حد استاندارد و کافی برسانید.

سه اصل کلی را در رابطه با طول محتوای نوشته شده فراموش نکنید:

۱- متن نوشته به هیچ عنوان نباید از 300 کلمه کمتر باشد

 2- یک متن 1000 کلمه ای می تواند یک محتوای مناسب و کافی باشد.

 3- هرچقدر متنی بیشتر از این میزان را در محتوای خود داشته باشید شانس بیشتری برای کسب رتبه دارید.

(البته ممکن است این کمی گول زننده باشد و شما تصور کنید که می تواند چشمانتان را بسته و انگشتانتان را به کار بی اندازید و شروع به تایپ کردن یک محتوای بلند بالا اما بی سر و ته کنید… بازی به این سادگی ها هم نیست. تمامی این موارد وقتی موثر است که محتوای شما جذاب باشد.)

 

 

حتما و حتما در محتوای خود از تصاویر استفاده کنید.

هرگز فراموش نکنید که در قرن 21 زندگی می کنیم و ذهن مردم بیشتر از همیشه به تصاویر چند رسانه ای عادت کرده است. تصاویر گویای بسیاری از موارد درمورد موضوع بحث شما هستند و فضای شادتر و زنده تری به صفحه سایت شما می دهند. بهتر است بعد از هرچند پاراگراف از یک عکس مربوط به موضوع استفاده کنید و در صورت امکان یک ویدئو کوتاه مرتبط با موضوع در انتهای مطلب خود قرار دهید.

در نهایت مطلب خود را برای موتور های جستجو سئو کنید.

سئو کردن مطلب برای موتور های جستجو به طور ساده یعنی به مطلب خود علائمی اضافه کنید تا موتورهای جستجو یک موضوع مهم را متوجه شوند:  “اینکه مطلب شما به کلمات و عبارات سرچ شده در موتور جستجو توسط کاربران مرتبط است.”

 

 

باید چند کار مهم را انجام دهید که تماما طبق قوائدی است که گوگل تعیین کرده است.

 

اول از همه یک کلمه کلیدی انتخاب کنید.

فرض کنید یک متن حاوی اطلاعاتی در رابطه با قوانین مهاجرتی و نحوه مهاجرت به کانادا نوشته اید که حاوی اطلاعاتی مفید در این زمینه است.

کلمه کلیدی “مهاجرت به کانادا” می تواند بعنوان یک کلمه کلیدی مناسب انتخاب شود و سئو محتوا با محوریت آن صورت گیرد.

مربوط ترین موضوع را برای مطلب خود انتخاب کنید و در عنوان متن یا Title tag بگذارید. این مهم ترین علامت برای موتور جستجو است و اولین اثر از وبسایت شما است که توسط کاربران دیده می شود. بنابراین بهتر است جذاب و ترغیب کننده و همچنین حاوی کلمه کلیدی باشد.

بعنوان مثال :  راهکارهای طلایی برای مهاجرت به کانادا

در اینجا بخش سبز رنگ کلمه کلیدی است و بخش نارنجی برای ترغیب کاربر استفاده می شود و به طور غیر مستقیم بر سئو موثر است. ( البته بهتر است واقعا قوانین طلایی و مفیدی را مطرح کنید تا کاربران از سایر مطالب شما نیز بازدید کنند.)

 

لازم به ذکر است تگ های H1 تا H3 حاوی کلمه کلیدی شما باشند و عباراتی که دارای کلمات کلیدی هستند را در این تگ ها قرار دهید.

بعنوان مثال می توان برای تگ H2 این عنوان را درنظر گرفت:

مزیت های مهاجرت به کانادا برای دانشجویان ( یا چیزی شبیه به آن )

 همچنین می توانید زیر عنوان های دیگر را در تگ های دیگر مانند H4 تا H6 قرار دهید. شاید اهمیت این تگ های به اندازه سه تگ اول نباشد اما باعث می شوند تا ظاهر کلی متن تفکیک شده و مفهوم تر شود. بخصوص برای متون طولانی تر.

 

تصویری که در یک متن قرار می گیرد بهتر است عنوانی مشابه و یا نزدیک به عنوان متن داشته باشد.

برای مثال فوق می توان تصویری از کشور یا یکی از دانشگاه های کانادا را در میان متن قرار داد و “مهاجرت به کانادا” را بعنوان تگ Alt قرار داد.

موتور جستجو به متنی که در تگ توضیحات یا description  می نویسید توجه می کند. بنابراین بهتر است کلمه کلیدی را در آن قرار دهید. طول متای توضیحات  میتواند بین 50–300 کاراکتر ( جمع حروف و فاصله ها) باشد. نمی توان گفت چه میزان بین 50 تا 300 کاراکتر مناسب تر است. به طور کلی یک توضیح مختصر و کافی یعنی یک description مناسب و خوب.

با توجه به اینکه این توضیحات قبل از ورود به سایت شما در صفحه گوگل توسط کاربران خوانده می شود می تواند ترغیب کننده نیز باشد.

در مثال ذکر شده ما میتوان اینگونه نوشت:

( مهاجرت به کانادا یکی از گزینه های اصلی برای افرادی است که قصد مهاجرت به کشوری دیگر برای تحصیل و پیشرفت دارند. در اینجا راهنمایی کامل برای علاقه مندان وجود دارد )

و یا چیزی شبیه به آن…

 

 

علاوه بر موارد فوق موارد دیگری وجود دارد که اگر یک سئو کار بسیار وسواس باشید ممکن است وقت و انرژی زیادی روی آن بگذارید. مواردی مانند چندین و چند بار تکرار کلمات کلیدی در متن و بولد Bold کردن آن  مانند این  ویا گنجاندن کلمه کلیدی در آدرس URL و لینک صفحه ، گذاشتن یک یا چند لینک در صفحه و متصل کردن آن به یک صفحه با یک موضوع مشابه و …

این موارد و مواردی از این دست نیز می توانند تاثیر مثبتی روی رتبه محتوای شما خواهند داشت … اما به جرات می توان گفت اگر موارد گفته شده در ابتدا را به درستی رعایت کنید و محتوایی حاوی اطلاعات ارزشمند تولید کنید ، قطعا ، بدون شک ، بی چون و چرا جزو رتبه های اول گوگل قرار خواهید گرفت.

یک نکته مهم را فراموش نکنید که محتوای شما در همان ابتدا صاحب رتبه نمی شود و گوگل مدتی صفحه ساخته شده توسط شما را زیر نظر می گیرد و رفتار کاربران را بررسی می کند و سپس رتبه شما را بهبود می دهد…

بنابراین به کاربران بیشتر از گوگل اهمیت دهید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *