رشد سریع تکنولوژی روز ما را وارد یکی از عرصه های جذاب زندگی کرده که نه تنها کسب و کارها و نحوه تبلیغات آنها را تحت تاثیر قرار داده ، بلکه در آموزش ، تفریحات ، فرهنگ و هنر و بسیاری از عرصه های دیگر نیز اثری پررنگ برجا گذاشته است.

 

محتویات این بخش:

  • معرفی تکنولوژی هولوگرام سه بعدی
  • ابزارهای ساخت تصاویر سه بعدی و نحوه عملکرد
  • لیست دستگاه ها برای خرید یا اجاره

 

ما این شانس را داشته ایم که در برهه ای از زمان و مکان قرار بگیریم که تمام اتفاقاتی که زمانی تنها آن را در تخیل خود متصور بودیم ، در اطراف خود ببینیم و کم کم وقت آن است که دیگر شگفت زده نشویم ، بلکه تنها منتظر دستاوردهای جدید باشیم ولذت ببریم.

تکنولوژی ساخت تصاویر سه بعدی یا همان هولوگرام یکی از همین دستاوردهایی است که زمانی تنها در فیلم هایی تخیلی رنگ و بویی از آن را می دیدیم.

اما اکنون همین تصاویر سه بعدی در کسب و کارها برای امر تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرد تا تکنولوژی بتواند برگ برنده بسیاری از کسب و کارها برای جذب حداکثری مخاطبان باشد.

این تصاویر مجازی می توانند دارای ابعاد و رزولوشن های مختلفی باشند که رفته رفته در حال بهبود است و نکته مهمتر عدم نیاز به  به ابزاریی خاص مانند عینک های سه بعدی  برای مشاهده این تصاویر است .

این تکنولوژی اکنون این امکان را به ما داده تا بتوانیم هرآنچه در ذهن خود داریم را مانند اشباحی تمام رنگی در اطراف خود ببینیم و به زودی با ارتقای این ابزارها دیگر تشخیص تصاویر واقعی و مجازی دشوار خواهد بود.

عملکرد دستگاه های هولوگرام برای تبلیغات سه بعدی

تا بحال ابزارهای زیادی برای ایجاد تصاویر تبلیغاتی سه بعدی وارد بازار شده اند و هرکدام روشی خاص برای ساخت این تصاویر دارند.

معروف ترین آنها در امر تبلیغات : فن های چرخنده هولوگرام ، و باکس های هرمی شکل هستند که هرکدام به روشی تصاویر سه بعدی را ایجاد می کنند.

فن نمایشگر سه بعدی

فن های هولوگرام  سه بعدی:

شکل فن های چرخنده را در تصویر می بینید. این تصاویر توسط چراغ های ال ای دی که به تعداد زیاد بر روی پَره های فن ها قرار دارد ساخته می شوند.

این چراغ های ال ای دی به نوعی نقش پیکسل را ایفا می کنند و هرچند در یک یا چند ردیف قرار دارند ، هنگام چرخش به روش POV‌ ( یا همان ماندگاری تصویر ) تمام صفحه شده و تصاویر را به حالتی معلق به نمایش در می آورند.

این دستگاه ها جایی برای ورود کارت حافظه یا SD کارت هستند که محتواهای ویدیویی در فرمت های معتبر مانند MP4-AVI-PNG-GIF و … را نشان می دهند.

در حال حاضر هریک از این فن ها به تنهایی تصاویری به قطر 20 تا 100 سانتی متر را به نمایش در می آورند که امکان قرارگیری چندین دستگاه در کنار هم برای ایجاد تصاویر سه بعدی بزرگتر نیز وجود دارد.

باکس نمایش تصاویر در فضا

هرم هولوگرام سه بعدی :

این ابزار مانند یک ویترین است که تصاویر سه بعدی را در یک فضای شیشه ای منشورمانند به تصویر می کشند. البته در این مدل یک ویدئو پروژکتور معمولا در بالای هرم شیشه ای قرار دارد که تصاویر را به درون فضای شیشه ای تابیده و از انعکاس نور آنها در مرکز هولوباکس تصاویر سه بعدی خلق می گردند.

در هولوگرام های شیشه ای نیز تصاویر می توانند ابعاد مختلفی داشته باشند و توسط کول دیسک ، کارت حافظه ، اپلیکیشن و … فرمت های معتبر عکس و ویدیو به نمایش در آیند.

البته فن ها و باکس های شیشه ای هرکدام نسبت به دیگری مزیت هایی دارند اما یکی از نکات مثبت در هرم های سه بعدی این است که می توان اشیایی را درون فضای شیشه ای قرار داد و آن را با تصاویر و افکت های سه بعدی ترکیب کرده و تصاویری خلاقانه را بوجود آورد.

با توجه به تنوع و قابلیت های مختلف در ابزارهای تبلیغات سه بعدی ، برای تکمیل اطلاعات خود می توانید در صفحه زیر تصاویر و فیلم های مختلفی از عملکرد دستگاه ها همراه با توضیحات تکمیلی را مشاهده نمایید.

One Response

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *