تصاویر سه بعدی جذابیت بالایی در بین مخاطبان دارند. حال اگر این تصاویر در فضای واقعی و بدون نیاز به لوازمی مانند عینک های مخصوص و تنها با چشم غیر مسلح قابل مشاهده باشند جذابیت آن بیشتر هم میشود…

در این بخش تمامی توضیحات مهم درمورد “فناوری هولوگرام سه بعدی” و انواع روش های ساخت تصاویر سه بعدی ارائه میگردد.

قطعا واژه “ سه بعدی”  یا 3D  به خودی خود جذاب و کنجکاو کننده هست. بخصوص برای ما که مدتها تصاویر را بر روی صفحه ای مسطح نگاه میکردیم و حتی از مسطح بودن آن بعنوان یک برگ برنده یاد میگردیم.

آن دوران به سرعت سپری شد.  فیلم ها و تلویزون های سه بعدی به بازار آمد که به تصاویر عمق میداد. با گذاشتن یک عینک بر روی چشم که البته باگ ها و زمُختی های خاص خود را داشت.

اما قضیه از این نیز فراتر رفت و حالا همان تصاویر سه بعدی از درون نمایشگر ها به بیرون آمده و در کنار ما زندگی می کنند… بدون نیاز به عینک و خیره شدن به یک صفحه تلویزیون.

نمایشگر های سه بعدی امروزه بعنوان ابزاری نوین برای تبلیغات محیطی و جذب مخاطب مورد استفاده قرار میگیرند.

درصورتی که قصد دارید از تصاویر سه بعدی برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنید صفحه زیر را مشاهده نمایید.

[us_btn label=”خرید نمایشگر هولوگرام سه بعدی” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.newno.ir%2Fprice-buy-rent-3d-hologram%2F|title:%D9%87%D9%88%D9%84%D9%88%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%20%D8%B3%D9%87%20%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C|target:_blank” align=”center” css=”%7B%22default%22%3A%7B%22margin-top%22%3A%2230px%22%7D%7D”]

معرفی فناوری هولوگرافی  

تکلنولوژی هولوگرافی و یا همان هولوگرام سه بعدی تصاویر مجازی را به در کنار ما در محیط اطراف ما به تصویر می کشند و این کار را با دستگاه های مخصوص و به روش های مختلفی انجام میدهند.

 این تصاویر بصورت معلق در فضای بیرونی مانند سایر اشیا و انسان ها می توانند حضور داشته و قابل مشاهده باشند.

شاید اولین سوالی که به ذهن شما خطور کرده باشد این باشد : تصاویر با چه کیفیتی؟

جواب این سوال را با تصاویری که در ادامه خواهید دید پاسخ خواهیم گفت. اما به یاد داشته باشید این تکنولوژی هنوز در حال پیشرفت و بهبود است و تصاویری که در آینده توسط این تکنولوژی خلق خواهد شد، هم کیفیت بالاتری خواهد یافت و هم در ابعاد وسیع تری قابل اجرا خواهند بود.

روش های ایجاد تصاویر سه بعدی در فضای حقیقی

برای  به تصویر درآمدن تصاویر سه بعدی ابزارها و روش هایی وجود دارند که بسیاری از آنها در کشور ما نیز در عرصه های مختلف در دسترس هستند.

شاید بیشتر از همه در دنیای کسب و کارها و تبلیغات. دستگاه هایی مانند هولوفن و هولوباکس تصاویر سه بعدی را در فضای متوسط تا نسبتا بزرگ ایجاد می کنند.

 این تصاویر می توانند لوگوی یک شرکت ، یک متن شامل پیام تبلیغاتی ، تصاویر محصولات ، فیلم ها و یا انیمیشن هایی باشند که بدون نیاز به عینک های مخصوص تصاویر را سه بعدی می کنند.

فن هولوگرام سه بعدی

فن های هولوگرام سه بعدی برای ایجاد تصاویر سه بعدی روشی مخصوص به خود دارند. این فن ها یک بخش چرخنده ی با وزنی بسیار سبک دارند که مانند پنکه های خنک کننده با سرعت زیاد می چرخد. بر روی این بخش چرخنده تعداد زیادی از چراغ های ال ای دی کارگذاشته شده است.

این دستگاه محتواها را از طریق کارت حافظه و یا از طریق اپلیکیشن گوشی خوانده و بعد از روشن شدن در یک شعاع به شکل سه بعدی نمایش می دهد.

این فن ها بیشتر کاربرد تبلیغاتی برای شرکت ها را دارند. این دستگاه تصاویر را به شکل معلق در هوا در شعاعی در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر نمایش می دهند.

بعلاوه می توان با قرار دادن تعداد زیادی از این فن ها در کنار هم یک نمایشگر بزرگ سه بعدی را ایجاد کرد.

پروژکتور هولوگرام سه بعدی

پروژکتور های هولوگرام سه بعدی همان هرم های شیشه ای هستند که تصاویر را در یک فضای شیشه ای منشور مانند نمایش می دهند.

روش ساخت تصاویر سه بعدی در این دستگاه با فن های چرخنده ( هولوفن ها ) تفاوت دارد.

معمولا در بالای هرم های شیشه ای یک ویدیو پروژکتور قرار دارد که نور آن همراه با تصاویر و ویدیو ها به درون فضای شیشه ای تابیده می شود.

این تصاویر طوری ادیت شده اند که بعد از تابش به درون فضای شیشه ای با برخورد به دیواره شیشه ای به مرکز فضای داخل هولوباکس متمرکز شده و تصاویری بسازند که دارای ابعاد مختلف است و با نگاه کردن از هر طرف هرم شیشه ای یک زاویه از تصویر را خواهید دید.

اجاری تصاویر هولوگرام در فضای باز

 

با این روش از خلق تصاویر سه بعدی دیگر محدود به یک دستگاه و یک فضای محدود نیستیم.

با این روش می توان تصاویر را در فضای بزرگتر و ابعادی بسیار وسیع تر به تصویر کشید.

روشی که برای خلق تصاویر سه بعدی مورد استفاده قرار میگیرد مانند هرم های شیشه ای هوگرافی ، روش انعکاس نور است.

معمولا در صحنه های نمایش و محل هایی که قرار است تصاویر هولوگرام به نمایش درآیند نیاز است تا تغییراتی بوجود آید و ابزارهایی برای انعکاس تصاویر به صحنه نمایش اضافه شوند.

در صحنه های نمایش بزرگ وظیفه انعکاس نور بر عهده ی فویل های پلاستیکی در ابعاد بزرگ است که جایگزین شیشه می گردند. ( البته ممکن است روش های مختلفی برای خلق تصاویر هولوگرام سه بعدی مورد استفاده قرار گیرد.)

با تکنولوژي هولوگرافی چه می توان کرد؟

ساخت تصاویر سه بعدی تقریبا تمامی عرصه های زندگی ما را متحول خواهد کرد.

بگذارید از دنیای تبلیغات و کسب و کارها شروع کنیم. در حال حاضر در کشور ما نیز ابزارهای مورد نیاز برای ساخت تصاویر سه بعدی وارد بازار شده و شرکت هایی که آن را مشاهده می کنند بسرعت بعنوان یک برگ برنده در تبلیغات از آنها استفاده می کنند.

کسب و کارها تصاویر تبلیغاتی را توسط این دستگاه به شکل تصاویر معلق و سه بعدی در هوا نشان می دهند که به سرعت مخاطب را جذب می کند.

همچنین بسیاری از کمپانی ها دارای محصولاتی هستند که دارای مشخصات فنی دقیق و خاص است. در این موارد نیاز است نمایش تصاویر به شکل سه بعدی صورت گیرد تا مخاطب بتواند به شکلی مطلوب کارایی آن را درک کند.

 بعنوان مثال ابعاد مختلف یک قطعه مکانیکی که می تواند به درک بهتر از کاربری آن کمک کند.

یکی دیگر از کاربردهای تکنولوژی هولوگرافی در حوزه آموزش است. بسیاری از علوم دارای اطلاعاتی هستند که نیاز است به شکل مصور و سه بعدی ارائه شوند.

محتواهای تصویری سه بعدی در حال حاضر در علومی مانند پزشکی و نجوم به شکل گسترده ای در حال بهره برداری هستند که می توانند در سایر علوم نیز نقش پررنگی ایفا کنند.

حوزه های دیگری که قطعا شاهد حضور پررنگ تکنولوژی هولوگرام خواهند بود : حوزه های هنری و تفریحی خواهند بود.

آنچه که مشخص است این است که هولرگرام سه بعدی یک تکنولوژی نسبتا نوپاست و ابزارهای آن مانند سایر محصولات در حال توسعه هستند.

باید دید پروسه ی رشد این تکنولوژي که امری قطعی است تا کجا پیش خواهد رفت…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *